Contractul de franciza

Franchising-infograph

In cadrul legislativ actual, franciza este reglementata de Ordonanta nr. 52/1997 privind regimul juridic al francizei, asa cum a fost aprobata, modificata si republicata in baza Legii nr. 79/1998, act normativ care stabileste, cu titlu general, cadrul legal aplicabil francizei.

Ordonanta defineste notiunile incidente oricarui contract de franciza, respectiv termenii de franciza, francizat, francizor, beneficiar, know how, retea de franciza. Astfel, actul normativ contureaza franciza ca un sistem de comercializare in care francizorul, in calitate de titular al unor drepturi de proprietate intelectuala si al know-how-ului necesar, acorda beneficiarului dreptul de a exploata si dezvolta o afacere, un produs, o tehnologie sau un serviciu, in schimbul unei redevente.

Relatiile dintre partile contractului de franciza se refera la continutul minimal si principiile care ar trebui sa guverneze contractul de franciza, obligatiile partilor, aspecte de proprietate intelectuala, incetarea contractului, exclusivitate, nonconcurenta si confidentialitate, publicitate si selectie.

Un contract de franciza implica drepturi si obligatii pentru ambele parti cu mentiunea ca francizatul se va supune regulilor si sistemelor concepute de catre francizor. Acesta din urma va avea dreptul sa modifice sistemul, selectia produselor, lansarea de noi produse si servicii, iar francizatul va fi obligat sa respecte procedeele noi in folosul bilateral si cu scopul ca ambele parti sa castige.

Comments are closed